نقد و بررسی

نقدوبررسی جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max

نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max

نقدوبررسی جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max:در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفته آیا شما دوست دارین که بدون اطلاف وقت در نظافت خونه خودتون یک گجت هوشمند داشته باشید پس با ما همراه باشید تا به شما یک گجت هوشمند برای نظافت و تمیز کاری خونتون معرفی کنیم .

امروز اومدیم بایک جاروی رباتیک به نام Roborock Q7 Max برای نظافت خونه شما به شما معرفی کنیم .

تاریخچه جارو رباتیکRoborock

راه صد ساله‌ای که جاروهای Roborock در چند سال طی کرده‌اند، در حال حاضر به رونمایی از سری Q این جارو رباتی‌ها منتهی شده است.یک جارو رباتی قدرتمند که نسبت به جاروهای سری S7 MaxV، برچسب قیمت دوستانه‌تری دارد و با ویژگی‌های برجسته‌ای شامل مکش 4200 پاسکال، ظرفیت تمیز کردن تا 300 متر مربع، سطل زباله و مخزن آب (470 میلی لیتر / 350 میلی لیتر) و باتری بزرگ 5200 میلی آمپر ساعتی، سرآمد خانواده خود شده‌ است.در نگاهی دقیق‌تر، موفقیت جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max در بازار، با فرمول « قدرت مکش بالا با قیمت منصفانه» قابل توجیه است.

در ادامه با ما همراه باشید ، به نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max می‌پردازیم:

طراحی جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max

اعتراف می‌کنیم که جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max، طراحی چشم نوازی نداره ، اما این کم‌کاری در مقایسه با امکاناتی که این محصول داره، میتونیم بگیم که زیاد هم نباید به طراحیش زیاد دقت کنیم نمای بیرونی این جارو از قطعات پلاستیکی و لاستیکی باکیفیت ساخته شده که همگی با نظم و ترتیبی خاص یکدیگر رو همراهی می‌کنند.

هرچه به دور و اطراف این جارو که نگاه میکنی ، اثری از طراحی غیراصولی و بی‌نظمی در طراحی در این محصول مشاهده نمی‌کنی.این جاروبرقی رباتی (Roborock Q7 Max) در رنگ مشکی و سفید عرضه شده، دقیقا همانطور که انتظار داشتیم. در قسمت زیرین، برس اصلی قرمز و چرخ‌های فنری بزرگ به‌عنوان اولین مهره ناوبری خودنمایی می‌کند.طراحی چرخ‌ها به گونه‌ای است که بتونه از روی موانع کوچک با ارتفاع تا 2 سانتی متر یا(~ 0.8 اینچ) به راحتی عبور کنه.

به طور کلی این جارو ، Roborock Q7 Max کیفیت بالایی داره، اما از نظر ظاهری استثنایی نیست و انتظار افراد خاص پسند را مرتفع نخواهد کرد. فکر کنم شما هم به یک نکته برخوردین یک مشکل کوچک در ارتفاع ربات جاروبرقی شدیم. با برج LiDAR، ارتفاع محصول کمی بیشتر از حد معمول بوده و احتمال داره برای نظافت برخی بخش‌ها (مثلا زیر بعضی مبل‌ها) به چالش بخوره. 

تا این جای کارکه من مشکلی ندیدم منظورم مشکل خیلی بزرگ ولی در کل مشکلی نداره .

پشتیبانی از اپلیکیشن Roborock

رنامه Roborock، امکانات خوبی رو برای کنترل از راه دور در اختیار تون قرار می‌دهد. مثلا می‌توان برنامه‌های تمیز کردن را شخصی سازی کرد، برای اتاق‌ها نقشه‌راه و مناطق ممنوعه تعیین کرد و بین مود جاروکشی و نظافت مرطوب به صورت دستی، سوییچ کرد. برای آشنایی با تمام عملکردهای برنامه، کمی صبوری کنید چرا که این پروسه ممکن است کمی طول بکشه.

اولین و مهمترین چیزهایی که باید یاد بگیرین، کنترل قدرت مکش و تغییر مود بین جارو و تی‌کشی است. برای تنظیم مکندگی، چهار سطح و برای نظافت مرطوب تا 30 سطح در نظر گرفته شده که به واسطه اپلیکیشن، قابل تنظیم هستن. Q7 Max در محیط اپلیکیشن یک تاریخچه ایجاد می‌کند که تا آخرین زمان تمیز شدن هر اتاق برای کاربر، قابل پیگیری باشد. برنامه‌های نظافت را می توان به صورت یکباره، روزانه، روزهای هفته و آخر هفته تعریف کرد. همچنین هر اتاق می‌تواند برنامه نظافت مختص خود را داشته باشد.

با Roborock Q7 Max می‌توان از طریق دستیار صوتی Alexa، Siri یا Google Assistant اون رو به کنترل درآورد.با این دستیارهای صوتی می‌توان جارو را به سمت نظافت اتاق های جداگانه هدایت کرد یا برای آن تایم استراحت در نظر گرفت. تغییر مود نظافت و فرستادن جارو به ایستگاه شارژ نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max

ناوبری LiDAR :جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max

خبر خوب اینکه نقشه‌ها با گذشت زمان با جارو رباتی Roborock Q7 Max، دقیق‌تر می‌شه! جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max از سیستم نقشه برداری LiDAR کمک می‌گیرد تا با اسکن لیزری بسیار دقیقتر، هربار بهتر از قبل مسیریابی کند. البته این سیستم نقشه برداری، دارای چند اشکال جزئی است.

به عنوان مثال، اسکن لیزری ممکن است قادر به تشخیص اجسام کوچک و همچنین اقلام شفافی همچون شیشه نباشد. با تمام این انتقادات، نقشه ایجاد شده توسط ربات نسبتا دقیق است. به طور معمول، جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max پس از تمیز کردن، دوباره بدون مشکل ایستگاه شارژ خود برمی‌گردد، اگر بنا به هر دلیلی این جارو رباتیک باکس شارژ خود را پیدا نکند، به نقطه شروع خود باز می گردد و در آنجا می‌ماند.

به لطف این که دقت مسیریابی در این جارو بالا بوده، سرعت عمل دستگاه در مقایسه نمونه‌های مشابه بالاتر بوده و سریع‌تر محیط را جارو می‌کند.

قابلیت ذخیره‌سازی 4 نقشه (4 طبقه) مختلف در جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max وجود داره.

قدرت مکش جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max

غول مرحله آخر هر جارو رباتی در تست‌های قدرت، حین تمیز کردن فرش‌های پرز بلند پشت سر گذاشته می‌شود. خوشبختانه جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max برای جارو کشیدن فرش، امتیاز خوبی کسب کرد. این جاروی شیائومی با مکش 4200 پاسکالی، به وضوح تمام آلودگی‌های کف را می‌بلعد؛ حتی بعد از استفاده از قابلیت نظافت مرطوب، به طور موئثری ردی بر جای نمی‌گذارد. مخزن آب 350 میلی لیتری (~ 1.5 فنجان) برای بیش از 300 متر مربع (3229 فوت مربع) آب را برای نظافت مرطوب تامین می‌کند. مخزن گرد و غبار 450 میلی لیتری نیز تا چند وقت نیاز به تخلیه گرد و غبار ندارد.

مزاحمت صوتی جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max بسته به میزان مکش جارو، بین 43 تا 68 دسیبل متغیر خواهد بود.

مشخصات جارو رباتیک شیائومی Roborock Q7 Max

خوب به جای خوب داستان رسیدیم اگر سرتون رو به درد آوردم ببخشین تا اینجاکه همراه بودین حالا به جای قشنگ ماجرا رسیدیم بریم یک سری به مشخصات این محصول و گجت خوش قیمت بندازیم

  • قدرت مکش: حداکثر 4200 پاسکال
  • مخزن زباله: 450 میلی لیتر
  • مخزن آب: 350 میلی لیتر
  • قابلیت تی‌کشی: دارد
  • سیستم فیلتراسیون: HEPA
  • باتری: 5200 میلی آمپر ساعت
  • مدت زمان شارژ مجدد: 3 ساعت
  • نویز: 43 تا 68 دسیبل
  • پشتیبانی از کنترل از راه دور با اپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *