نقد و بررسی

نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

جارو رباتیک شیائومی مدل Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra: یک جارو رباتیک و کف شوی هیبریدی است که با قدرت مکش 6000 پاسکال، به شما امکان تمیز کردن بهینه را می‌دهد. این جارو رباتی برخی از ویژگی‌های مدل پرچمدار قبلی (S7 MaxV Ultra) را ارتقا داده و بر قابلیت‌های جاروکشی و تی کشی تمرکز ویژه‌ای دارد.

اگر به دنبال یک ربات نظافت‌چی دو منظوره و خودکار هستید که دارای ایستگاه داک تخلیه خودکار زباله و شستشوی خودکار پد باشد و ویژگی‌هایی مانند ناوبری PreciSense LiDAR، سیستم VibraRise با برس و موپ متحرک، سفارشی‌سازی متنوع برنامه‌های نظافت، نقشه‌برداری سه بعدی و سیستم شارژ سریع را ارائه دهد، بی‌شک جاروبرقی روبوراک مدل S8 Pro Ultra یکی از بهترین و لوکس‌ترین گزینه‌ها برای خرید است.

در ادامه به نقد و بررسی نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra می‌پردازیم که یکی از همه‌فن‌حریف‌ترین و مستقل‌ترین جارو رباتی‌های بازار است.

جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

طراحی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

اگر خانه یا محل کار شما متراژ بالایی ندارد، بهتر است برای خرید جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra تجدید نظر کنید. این جارو رباتی در یک پکیجینگ بزرگ عرضه شده و ایستگاه داک بسیار جاگیری دارد. عملاً استفاده از این محصول، تنها برای فضاهای بزرگ توصیه می‌شود.

از ابعاد این جارو که بگذریم، این جارو 10 پوند وزن، 13.8 اینچ قطر و 3.8 اینچ قد دارد. بخشی از این ارتفاع جارو، زیر سر سنسور LiDAR است که برای ناوبری و جلوگیری از برخورد با موانع حین حرکت اهمیت ویژه دارد.

دوربین‌های امنیتی را در برخی جارو رباتی‌های پیشرفته، از جمله Roborock S7 MaxV Ultra نمی‌بینید. این دوربین‌ها برای بررسی وضعیت حیوانات خانگی کاربرد دارند و در غیر این صورت، برای حفظ حریم خصوصی چندان پرطرفدار نیستند. 

بافت ظاهری جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra همچنان براق بوده و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود. برای تنظیم قدرت مکش جارو چندین انتخاب در اپلیکیشن دارید و می‌توانید از بین گزینه‌های Quiet، Balanced، Turbo، Max و Max+ یکی را انتخاب کنید. میزان صدا قطعا در قدرت مکش‌های بالا افزایش می‌یابد و دوام باتری نیز کم می‌شود.


با نگاهی دقیق‌تر سمت بالای ربات، سه دکمه را خواهید دید؛ یک دکمه روشن/خاموش که برای از سرگیری تمیز کردن استفاده می‌شود. یک دکمه قفل کودک نیز داریم که برای قفل کردن عملکرد دکمه‌ها کارایی دارد. در نهایت دکمه هوم برای بازگرداندن جاروبرقی به داک است. 

برس‌های اصلی، برس‌های دوتایی بسیار متفاوت از جاروبرقی‌های معمولی شما هستند. یک برس غلتکی لاستیکی دوتایی نیز مشابه آنچه در بسیاری از جاروبرقی‌های iRobot یافت می‌شود، پیدا خواهید کرد. ترکیب این دو برس، ترکیبی ضد گره‌خوردگی و کارآمد است که از پیچش مو در اطراف قطعات جلوگیری می‌کند. یک برس جانبی هم داریم که مسئول تمیز کردن لبه‌ها است. در نتیجه می‌توان به راندمان بالای نظافت کف در این دستگاه، امیدوار بود.

ایستگاه داک یا RockDock جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra را منحصر بفرد کرده است. این داک بسیار بزرگ است؛ بنابراین، اگر فضای کافی برای استقرار آن ندارید، ممکن است بعد از خرید پشیمان شوید. برای راه‌اندازی، هیچ پیچیدگی گریبان‌گیر شما نمی‌شود. یک کیسه گرد و غبار 2.5 لیتری از قبل نصب شده و شما فقط باید مخزن آب تمیز را با آب و محلول تمیزکننده ملایم پر کنید (اختیاری).

با ویژگی self-cleaning، جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra یک ربات مستقل است. یعنی:

  • بعد از تمیز کردن یا در حین تمیز کردن به سمت داک برمی‌گردد و ماپ را می‌شوید. 
  • سپس مخزن گرد و غبار را خالی کرده و در صورت نیاز شارژ می‌شود.
  • در حالی که ربات در حال شارژ است، برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و کپک زدن، جاروبرقی را با هوای گرم خشک می‌کند.

مخازن آب تمیز و کثیف در RockDock به ترتیب ظرفیت 3.5 لیتری و 2.9 لیتری دارد که نسبت به S7 MaxV Ultra حدود 3 لیتر و 2.5 لیتر افزایش یافته است.

نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

قدرت مکش جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

تجربه یک نظافت کف بی‌نقص، قبل از هرچیز نیاز به مکش قوی دارد و جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra بیشترین قدرت مکش را در مقایسه با سایر رقبای خود دارد. از مکش 6000 پاسکال صحبت می‌کنیم که حدود 900 پاسکال بیشتر از S7 و 1000 پاسکال بیشتر از Ecovacs X1 Omni است!
مزیت این قدرت مکش فوق‌العاده را در جمع آوری گردوغبار ریز، موهای حیوانات خانگی و پرزها مشاهده خواهید کرد. با توجه به میزان آلودگی محیطی که قرار است جارو بکشید، از بین پنج قدرت مکش مختلف (Quiet، Balanced، Turbo، Max یا Max+) یکی را تنظیم کنید و در صورت لزوم، تعیین کنید که هم‌زمان با جاروبرقی، شستشوی کف هم انجام شود.

معیاری که جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra را از رقبا متمایز می‌کند، استقلال و عملکردهای خودکار آن برای پیشبرد نظافت کف است. این دستگاه لوکس عملا به کمک شما نیاز ندارد و می‌تواند به‌طور مستقل فرش و کاشی‌ها را جارو بکشد، سطل زباله خود را خالی کند، پد خود را بشوید، و حتی چرخه خشک کردن را برای جلوگیری از ایجاد کپک و بو (یکی از برگ برنده‌های مهم در مقایسه با S7 Pro Ultra) اعمال کند.

نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

قابلیت نظافت مرطوب (تی کشی):جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

برای نظافت مرطوب، سه انتخاب شامل mild، moderate و یا intense را در اختیار دارید. واضح است که برای سطوح پر تردد حالت intense و برای قسمت‌ها کم‌تردد mild گزینه مناسبی است. در ویژگی VibraRise امکان تنظیم میزان خروجی آب از مخزن 200 میلی لیتری اش وجود ندارد.

اگرچه شیائومی ادعا می‌کند که سیستم موپینگ یا نظافت مرطوب VibraRise 2.0 پدهای خیس را با فرش تماس نمی‌دهد، اما این ادعا فقط برای فرش‌های کم پرز صدق می‌کند؛ در نتیجه اگر خانه‌تان فرش‌هایی با پرز بلند (بالاتر از 4 میلی‌متر) داشته باشد، به عدم برخورد پدهای خیس با فرش، امید چندانی نداشته باشید.

خصوصاً اگر فرش‌های گران قیمتی دارید توصیه می‌کنیم تنظیمات «avoid carpet» را در اپلیکیشن انتخاب کنید تا جارو در حالت تی‌کشی اصلاً به محدوده فرش وارد نشود. با این که نظافت کف زمانبر می‌شود (جاروبرقی و تی کشی مجزا)، اما از هر لحاظ ایمن‌تر است. شستشوی پدها هر 20 دقیقه یکبار تکرار می‌شود و هر بار 3.5 دقیقه زمان می‌برد. اگر می‌خواهید فاصله شستشوی پدها را تغییر دهید، از طریق مسیر Settings > Dock Settings > Mop Wash Frequency وارد عمل شوید.

نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

پشتیبانی از اپلیکیشن Roborock

S8 Pro Ultra سریع و بهینه کار می‌کند، ابتدا به سراغ نظافت لبه‌های اتاق می‌رود و سپس ردیف به ردیف جلو می‌رود تا بقیه فضا را پوشش دهد. انرژی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 5200 میلی آمپر ساعت است. وقتی که آن را روی تنظیمات normal بگذارید، با جارو کشی و نظافت مرطوب، حدود 130 دقیقه دوام می‌آورد. درست زمانی که سطح باتری به 20 درصد می‌رسد، برای شارژ مجدد به سمت داک شارژ راهی می‌شود.


به ادعای Roborock، باتری جارو رباتیک در مود قدرتی Quiet شارژدهی حدوداً 180 دقیقه‌ای دارد. با توجه به قیمت جارو، انتظار بیشتری داشتیم. البته عمر باتری صددرصد به تنظیمات بستگی داشته و شارژ مجدد آن تا 20٪ از 100٪ حدود 3 ساعت طول می‌کشد. (در مقایسه با سری S7 حدود 30 درصد سریع‌تر است)

نقد و بررسی جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

مشخصات جارو رباتیک شیائومی Xiaomi Roborock S8 Pro Ultra

  • وزن: حدود 14 کیلوگرم
  • باتری: 5200 میلی آمپر ساعت
  • مکش: 6000 پاسکال
  • ظرفیت مخزن زباله: 350 میلی لیتر
  • ظرفیت مخزن آب: 200 میلی لیتر
  • قابلیت نظافت مرطوب: دارد
  • شارژردهی باتری: حدود 180 دقیقه
  • مدت زمان شارژ: 3 الی 4 ساعت
  • میزان نویز: 53 دسیبل
  • شستشوی خودکار پد: دارد
  • تخلیه خودکار زباله: دارد
  • سیستم مسیریابی و نقشه برداری سه بعدی
  • اپلیکیشن: Roborock app یا MI Home
  • سیستم نظافت مرطوب VibraRise 2.0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *